Siri Kuliah Ust Azhar Idrus

Thursday, February 21, 2008

Satu Hari Satu Kuliah..

Salam..
Cuba tengok topik kat atas sana tuh.. apa yang korang nampak..? apa yang korang mengerti dengan Menifesto store kuliah ambe untuk PRU12 nih.. heheh.. "Satu Hari Satu
Kuliah".
Yeah.. itulah menifesto ambe untuk store kuliah ambe! Citernyer lagu nie.. Ambe yakin, kita semua mmg tidak pernah terlepas dari membuat dosa.. kita semua bukannyer tergolong dari golongan yang maksum.. kita adalah manusia biasa yang mana mmg kerap kali lupa dan alpa.. kerna itulah Allah menyuruh kita berpesan-pesan dengan kebenaran.. sama-sama kita mengingati antara satu sama lain.. tak rugi beb.. Anda merupakan seorang yang amat bertuah sekiranya ada orang yang menegur perbuatan salah anda.. percayalah..
Dalam masa 1 hari, Allah memberikan kita masa 24jam seorang.. tak lebih dan tak kurang.. korang perasan tak.. 1/3 daripada 24jam (8jam) korang telah gunakan untuk tidor.. 1/3(8jam) untuk bekerja. selebihnya 1/3 (8jam) untuk korang mengisi masa lapang, untuk anak bini, untuk kawan-kawan dan macam2 lagik la.... amat rugi kalau korang tak dapat cilok masa tersebut at least 1 jam (lepas marghrib-isyak) untuk korang pergi menimba ilmu di surau atau masjid.. nie bukan mengata kat korang, ambe pon sama.. bukan selalu dapat pergi ke surau/masjid antara marghrib dan isyak itu.. Insyaallah kita sama-sama perbetulkan..
Untuk itu, ambe disini berkongsi siri kuliah ustaz azhar idrus untuk korang.. kalau tak dapat nak pegi ke surau/masjid sekurang-kurang nyer dapat lah mendengar satu kuliah untuk satu hari.. bleh la dengar sambil2 mengadap komputer tu.. tak rugi.. ilmu dunia kita telah tuntut dari lahir, masuk ke tabika seterusnya ke skolah rendah, menengah dan ke universiti.. renungkan.. sebanyak mana ilmu ugama yang telah kita dalami..? ambe sendiri berasa begitu rugi..
Apa yang ambe bebelkan kat sini adalah untuk sama-sama kita ambil pengajaran.. apa yang buruk itu semuanya datang dari ambe.. andai kata ada terkasar bahasa, harap dimaafkan.. wassalam..

Senarai update kuliah 210208
1-Undertaker
[Bil dalam playlist: 68]
2- Umat Kambing
[Bil dalam playlist: 69]
3- Uniform Neraka
[Bil dalam playlist: 70]
4- Tok Imam Carlsberg
[Bil dalam playlist: 71]
5- Tok Bilal Jahil
[Bil dalam playlist: 72]
6- Tahlil Turbo
[Bil dalam playlist: 73]
7- Susu Awal Lembu
[Bil dalam playlist: 74]
8- Tipu Wasiat
[Bil dalam playlist: 75]
9- Solat Dhuha, Isqarah, Mutlak
[Bil dalam playlist: 76]
10- Kitab Mawazul Badi'ah Siri 34
[Bil dalam playlist: 77]
11- Ustaz Finance
[Bil dalam playlist: 78]
12- Penawar Lalat
[Bil dalam playlist: 79]
13- Orang Kite
[Bil dalam playlist: 80]

NayoE!


1 comment:

Anonymous said...

Terima kasih atas maklumat menarik